Blog Cas: Motormanagement [#1]

blog cas motormanagement primox contact center

De komende periode deel ik een aantal berichten over mijn werk, mijn interesse voor IT, hoe ik mijn beroep hiernaast combineer en welke skills ik over en weer gebruik.

Allereerst vertel ik in het kort wat over mijzelf. Mijn naam is Cas en samen met mijn vrouw en onze twee dochters wonen wij in Baarle-Hertog. Een dorp dat zowel een Nederlands (Baarle-Nassau) als Belgisch gedeelte heeft. Sinds 2006 ben ik aan het werk. Mijn eerste stappen in de telecom zette ik bij T-Mobile in Breda. Nadat ik 6,5 jaar bij T-Mobile heb gewerkt ben ik overgestapt naar Into Telecom (later INTO). Dat heb ik een goede 8,5 jaar volgehouden voordat ik na een aantal leuke gesprekken met Julian overstapte naar Primox.

Vanuit Primox heb ik nu mijn tweede opdracht bij ABN Amro. Het spreekt mij hier zo aan vanwege het feit dat Primox ontzettend betrokken is. Niet alleen Julian, maar ook de collega’s onderling. Ondanks dat we allemaal ergens anders een opdracht hebben, kunnen we op elkaar bouwen. Er is veel contact en ook hulp. Daarnaast omdat Primox geen dozenschuiver is. Julian zoekt altijd naar de juiste match tussen de opdrachtgever en één van ons.

Coachen en begeleiden van medewerkers op het gebied van klantcontact is mijn grote passie. Zowel op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en groei, als op het gebied van het verder ontwikkelen van skills die nodig zijn in de wereld van het klantcontact. Want het is verschrikkelijk veel moeilijker dan het op het eerste oog lijkt. Acteren met je stem, omgaan met boze klanten en empathie tonen. Je moet een hele lading aan skills gebruiken om een gesprek efficiënt te voeren, maar ook nog met oog voor de klantervaring.

Naast dat ik verschrikkelijk veel energie haal uit het coachen en ontwikkelen van het team en mijn collega’s, heb ik een grote liefde voor IT. Zo zoek ik altijd zo veel mogelijk uit over de systemen waarmee wordt gewerkt om te kijken hoe ze ons slimmer, efficiënter en effectiever kunnen helpen werken. Zeker in de huidige situatie is online samenwerken een mooie uitdaging, maar er is ook nog genoeg te doen, zodat iedereen zo efficiënt en effectief mogelijk kan werken met de nieuwe oplossingen die remote werken zo makkelijk kunnen maken.

De tijd die over blijft naast werk en gezin, besteed ik heel erg graag in de garage. Want naast mijn baan bij Primox heb ik ook nog een kleinschalig eigen bedrijf, namelijk: het onderhouden en herstellen van motoren. Over het algemeen probeer ik het te beperken tot een aantal motoren per maand. Voor mij is dit kunnen doen in de avonduren ontzettend nodig. Overdag ben ik vooral bezig met mijn hoofd (en vingers voor het typen natuurlijk). Je denkt na over waar je met je team naartoe wilt, voert gesprekken over ontwikkeling van je collega’s en helpt ze waar mogelijk. Dat is vooral met het hoofd.

Daarom duik ik in de avonden zo graag de garage in. Op die momenten kan ik mijn handen vuil maken en zie ik direct resultaat van wat ik doe. Creatief bezig kunnen zijn en mijzelf verder ontwikkelen. Denk aan lassen, aanpassen en dergelijke. Maar misschien nog wel belangrijker, een moment om rust in mijn hoofd te krijgen. De dingen van de afgelopen dag geef ik een plek, zodat ik daarna rustig naar bed kan. Een mooie bijkomstigheid is dat ik mensen kan helpen weer veilig de weg op te kunnen.

Dit kort over mijzelf ter intro. De volgende keer ga ik dieper in op de manier waarop ik mijn liefde voor software en leidinggeven combineer en welke voordelen ik daar uit haal.

Pagina delen: