Binnen twee weken de perfecte match bij Arts en Zorg

arts en zorg werving en selectie

Als organisatie vullen we inmiddels al ruim vier jaar detacheringsopdrachten in. We merken dat, gezien de huidige arbeidsmarkt, er steeds meer vraag is naar onze hulp bij werving en selectie. Wij geven je graag inzicht in een recente perfecte match voor Arts en Zorg.

Op 21 december 2021 werd Julian (eigenaar Primox) gebeld door Ethel Verbruggen (operationeel manager Medisch Contact Centrum Arts en Zorg) dat ze met spoed op zoek was naar een teamleider voor het team in Arnhem. Het eigen wervingsproces leverde niet het gewenste resultaat op. Uiteindelijk gaf Tom Theloosen tien dagen later zijn ja-woord en startte hij per 24 januari 2022. Dat ging snel! In dit interview met de opdrachtgever, teamleider en onze eigenaar Julian gaan we in op het werving en selectie proces naar de perfecte match.

Vragen voor Ethel Verbruggen (operationeel manager Arts en Zorg)

Ha Ethel, hoe ben je in contact gekomen met Primox?

Via een oud-collega, Joop de Graaff, ben ik in contact gekomen met Primox. In eerste instantie omdat we wellicht iets voor elkaar konden betekenen, omdat ik als ZZP’er ging beginnen. Het vinden van deze opdracht is mij via een andere weg gelukt, maar later heeft Julian mij wel geholpen met het vinden van de juiste mensen binnen Arts & Zorg.


Wat was voor jou de reden om Primox te benaderen voor deze opdracht?

Mijn belangrijkste reden was het persoonlijk contact. Een kleinschalig bureau waarbij de lijnen heel kort zijn. Toen ik consultants nodig had was dit in beide gevallen binnen een week geregeld en met positief resultaat.


Hoe heb je de samenwerking met Primox ervaren?

Ik heb de samenwerking als heel prettig ervaren. Er wordt zeer snel gereageerd, duidelijk gecommuniceerd en kwaliteit geboden. Kort voor mijn vakantie heb ik de uitvraag gedaan, tijdens mijn vakantie is het sollicitatieproces gaan lopen en hebben we via WhatsApp contact gehouden. Op de dag dat ik terugkwam van vakantie heb ik het afrondende gesprek gedaan, daardoor kon Tom snel starten.


Wat is in jouw ogen de toegevoegde waarde van Primox?

Veel ervaring in Klant Contact omgevingen en een groot netwerk. Hierdoor snappen ze wat ik nodig heb en spreken we dezelfde taal. De uitkomst is een snelle oplossing voor een acuut probleem.


Hoe doet Tom het op dit moment?

We zijn heel erg blij met Tom. Door zijn ervaring in andere Klant Contact Centers kan hij snel toegevoegde waarde bieden. Daarnaast maakt hij zich de inhoudelijke materie snel eigen.

Goed om te horen, dankjewel Ethel!

Vragen voor Tom (werving en selectie kandidaat, nu teamleider bij Arts en Zorg)

Tom, hoe kwam je bij Primox terecht?

Medio augustus 2020 zocht Julian contact met mij. Eerst kort telefonisch en vervolgens via een uitgebreide Teams meeting. Hierna ben ik voorgesteld voor een opdracht als consultant. Ondanks het positieve gesprek met de opdrachtgever heb ik er toen voor gekozen om hier niet voor te gaan. Ik kwam erachter dat ik toch meer iemand ben om in vaste dienst te treden bij een partij.


Wat was jouw eerste indruk van Primox?

Een organisatie die scherp het type kandidaat en de openstaande vacature aan elkaar koppelt. Naar mijn idee lukt dit doordat Julian en Koen beiden zeer sensitief zijn. Ze horen, zien en voelen wat je nodig hebt! Ze hebben een duidelijk beeld wanneer een kandidaat zakelijk is ingesteld of juist een people-first-mindset heeft. Ze weten waar de wijzer naar toe valt als ze je op de spreekwoordelijke weegschaal leggen en zoeken daar een juiste match bij.


Hoe heb je het traject ervaren van het eerste contact tot het in dienst treden bij Arts en Zorg?

Zeer prettig. Ik had al enige tijd geen contact gehad met Primox, maar ik ben dankbaar dat Julian en Koen mij in hun portfolio hebben bewaard. Julian en Koen zijn goed bereikbaar, communiceren snel en duidelijk. Tussen het eerste contact over Arts en Zorg en het moment dat ik werd aangenomen zat minder dan twee weken, dus dat was super.


Wat was voor jou de reden om deze stap te zetten in je carrière?

Het Medisch Contact Centrum is groeiende. Het verhaal waar ze vandaan komen, waar ze op dat moment stonden en waar ze naar toe willen klonk als muziek in mijn oren. Ik was op zoek naar een teamleider functie waarin ik onder andere mijn operationele vaardigheden kan ontwikkelen. De kansen die bij Arts en Zorg liggen, maken dat ik aan operationele knoppen kan draaien.


Wat vind je van het werken bij Arts en Zorg?

Ik heb het gevoel dat ik in een warm bad terecht ben gekomen. Arts en Zorg is een werkgever die geeft om zijn medewerkers. Het is een facilitair bedrijf, maar voelt aan als een inhouse organisatie. Er staat veel op de roadmap, mijn agenda staat dus vol. Door de kansen die er liggen, blijf ik geactiveerd en heb ik veel energie.

Klinkt goed, succes Tom!

Vragen voor Julian (eigenaar Primox)

Hi Julian, hoe kwam je in contact met Arts en Zorg?

Via een gezamenlijke kennis, Joop de Graaff, kwam ik begin 2020 in contact met Ethel. Zij was toen vanuit de Rabobank zoekende naar haar next step. De uitkomst van haar zoektocht was dat zij eind 2020 is gestart als ZZP’er. Wij hadden op dat moment niet de juiste uitdaging voor haar. Die vond zij wel bij Arts en Zorg. Natuurlijk hebben we contact gehouden. Toen er begin 2021 een vraag was naar Consultants hebben wij Ethel én Arts en Zorg hier op een persoonlijke en snelle manier mee kunnen helpen.


Hoe is deze wervingsopdracht tot stand gekomen?

Ethel kwam kort voor haar vakantie bij mij in de lucht dat er een prangende vraag was naar een nieuwe Teamleider. Wij kenden de organisatie goed door de inzet van Koen Velthuijs en Patrick van de Wouw. Wij konden dan ook snel schakelen en wisten wat er nodig was. Nog voor Ethel op vakantie ging, stelden wij twee kandidaten voor.


Hoe heb je deze opdracht aangepakt?

Natuurlijk heb ik eerst bij Ethel opgehaald wat de uitdaging was en wat er nodig was. Dat ging natuurlijk verder dan de vacaturetekst. Ik schakelde daarna met Patrick en Koen. Zij konden mij van extra informatie voorzien. Hierna zijn Koen en ik in onze database gaan zoeken naar kandidaten die aansloten bij het profiel. Uiteindelijk hebben we hier twee kandidaten uit voorgesteld en bleek Tom de perfecte match te zijn. Want binnen twee weken tekende hij zijn contract!


Hoe heb je de samenwerking met de Ethel ervaren?

Als zeer prettig. Ten eerste was ze duidelijk in wat ze zocht en welke uitdagingen er waren op de afdeling. Daarnaast kon ik met haar blijven schakelen, ondanks dat zij op vakantie was. Ze gaf aan dat er spoed bij was en dat liet ze zelf ook blijken in haar snelheid van reageren en haar actiegerichtheid. Het resultaat mag er zijn.


Waarom was Tom voor jou de perfecte kandidaat?

Dit is een combinatie van twee zaken. Ten eerste heeft Tom een berg aan ervaring binnen Klant Contact, daarnaast paste hij binnen het salarishuis. Maar de uiteindelijke reden om hem voor te stellen was zijn energie en zijn drive om beter te worden. Die drive uit zich in zijn persoonlijke doelstellingen en in de passie om de afdeling en zijn mensen beter te maken. Exact wat Arts en Zorg nodig had. Hij was de perfecte match.

Lekker Julian, thanks voor je tijd!

Kun je ook wel hulp gebruiken bij het zoeken van nieuwe teamleiders voor jouw Klant Contact Center? We helpen je graag! Van werving en selectie tot detachering.

Pagina delen: