Dubbel interview tussen Marjolein Cloostra en Julian van der Kieft

Marjolein: de eerste Primoxer met een vast contract..

Marjolein is de eerste medewerker die zich verbond aan Primox. Onlangs heeft zij als eerste ‘Primoxer’ een vast contract getekend. Nogmaals van harte gefeliciteerd met deze prestatie! We zijn heel benieuwd naar de beweegredenen van beiden, Marjolein en Julian, om met elkaar in zee te gaan en uiteindelijk in te stemmen met een vaste aanstelling.

Vragen voor Marjolein

Wat was je eerste gevoel bij Primox en hoe was het om de eerste medewerker te zijn?

Ons kennismakingsgesprek ging ik in met de gedachte ‘nooit geschoten is altijd mis’. Dus mijn verwachtingen waren vooraf niet hoog gespannen.

Tijdens het gesprek merkte ik echter dat het écht een gesprek was, waarin er goed geluisterd,  geanalyseerd en geobserveerd werd door ons allebei.  Hierin was Julian duidelijk, stelde hij scherpe vragen en hoorde hij ook wat ik níet zei. Dit past heel erg bij mijn eigen manier van communiceren, dus dat voelde goed!

Vanaf het begin dat ik daadwerkelijk aan de slag ging voor Primox, heeft Julian mij in allerlei zaken meegenomen. Dit maakte dat ik al snel Primox blauw werd en me echt een Primoxer voelde!

Waarin verschilt Primox voor jou van andere werkgevers?

De waarden van Primox sluiten goed aan bij die van mezelf: we werken hard en met plezier, we zijn betrokken maar ook resultaatgericht, we nemen onze opdracht serieus, zijn duidelijk en open naar elkaar, ontwikkeling van een ieder heeft een belangrijke rol, we hebben vertrouwen in en aandacht voor elkaar en elke input is welkom. Kortom: We doen het samen. Dat totaalpakket maakt dat we óók in de (matching met) opdrachten het verschil kunnen maken.

Wat vind jij het leukst aan het werken bij Primox?

Ik vind het leuk om te bouwen. Als eerst aangenomen medewerker heb ik daar alle kans toe gekregen en heb ik die nog steeds. Zo geef ik bijvoorbeeld inmiddels trainingen voor Primox. Dit vind ik een mooi voorbeeld van ons wederzijds vertrouwen.

Maar dat stopt niet bij mij, veel van de collega’s doen naast hun opdracht zaken voor Primox!

Je hebt alles vanaf het begin meegemaakt. Wat zijn de belangrijkste veranderingen die je hebt gezien?

De belangrijkste verandering die ik heb gezien is dat we nu een duidelijk ‘Primox DNA’ hebben. Hierdoor, maar ook door het contact onderling zoals kwartaalmeetings en BBQ’s en het kantoor dat we sinds januari 2020 hebben, kunnen we individueel maar ook samen groeien als bedrijf. We hebben inmiddels een vaste kern van betrokken collega’s en die kern wordt steeds groter!

Hoe zie jij jouw toekomst binnen ons bedrijf?

Hm, ik kijk nooit heel erg lang vooruit. Voor nu richt ik mezelf binnen Primox voornamelijk op kennis.  Dit doe ik doordat ik binnenkort naar een nieuwe opdrachtgever ga, maar ook  door het schrijven en geven van opleidingen en het schrijven van artikelen.
Sinds begin juni is onze samenwerking met Spril bestendigt. Ik ben al langer promotor van deze samenwerking én draag hierin bij omdat ik de meerwaarde hiervan écht zie.

Verder draag ik bij aan de groei van Primox op de verschillende gebieden.

Wat hoop jij dat we in de toekomst nog met elkaar gaan bereiken?

Ik hoop, en ga er vanuit, dat we de basis die we nu hebben gaan uitbreiden. Niet alleen qua aantal opdrachtgevers en collega’s, maar ook op het gebied van interne organisatie en het (extern) delen van kennis.

Wat waren voor jou de redenen om in te stemmen met het voorstel voor een vast dienstverband?

All of the above! Ik voel me erg op mijn plek binnen deze jonge, groeiende en ambitieuze organisatie. En het vertrouwen dat we elkaar over en weer geven, maakt dat we mooie stappen kunnen maken!

Vragen voor Julian

Wat was je eerste indruk van Marjolein?

Zo, dan moet ik even graven. Ik weet nog dat we elkaar hebben ontmoet in Zwolle. Marjolein was wat gehaast, want het gesprek vond plaats in haar pauze. Ze wilde vooral niet te laat terug zijn, want dit paste niet bij het voorbeeld wat zij als leidinggevende wilde afgeven naar haar mensen. Dit was voor mij een positief signaal, ze staat dus voor haar mensen en wil voorbeeldgedrag vertonen. Tijdens het gesprek werd mij snel duidelijk dat Marjolein echt een “mensen mens” is. Ze neemt haar mensen mee, maar het resultaat staat voorop! Ze had veel gewerkt binnen facilitaire Contact Centers en wilde daar graag uit. Ik zag hier zeker mogelijkheden voor. Kort na ons gesprek kwam er een kans bij ABN AMRO.

Wat was jouw gevoel toen je, ruim 2 jaar geleden, het eerste contract binnen Primox aan Marjolein aanbood?

Ik vond het heel spannend, want ik was pas kort ondernemer. Enerzijds is dit waar ik het voor deed, anderzijds ging het dan nu toch echt beginnen… Maar dat stukje zat vooral in mij. Als ik het betrek op Marjolein dan had ik er vooral een heel goed gevoel bij. Dit zat in de betrokkenheid die ik vanuit haar voelde. Maar ook de terugkoppeling die ik had gekregen vanuit de opdrachtgever over haar gesprek. Alle seinen stonden dus op groen!

Op welke vlakken heb jij haar zien ontwikkelen?

Haar eerste leerpunt was de inhoud van ABN AMRO en de politiek die daar speelt. Dit was iets waar ze eerlijk gezegd sneller mee kon dealen dan ik had verwacht. Echt mooi om te zien hoe flexibel Marjolein hiermee is omgegaan. In een later stadium ging het dieper en kwam vooral haar uitdaging om zaken los te laten naar voren. Hier heb ik haar in de afgelopen jaren echt sprongen in zien maken. Mooi om te zien, maar vooral heel fijn voor haar zelf.

Waarin heeft Primox in jouw ogen meerwaarde geleverd in deze ontwikkeling?

Ik denk dat de meerwaarde van Primox voor Marjolein op meerdere vlakken ligt. Enerzijds het teamgevoel wat we nastreven, waar Marjolein enorm bij gedijt. Dit gaat van de etentjes tot festival bezoeken, maar ook de sessies waar we elkaar scherp houden en willen verbeteren. Hierdoor is het voor iedereen en dus ook voor haar, makkelijker om met elkaar te schakelen en bij elkaar te gaan halen. Daarnaast weet ik dat Marjolein aan het begin veel heeft gehad aan mijn achtergrond bij ABN AMRO. In het vervolg, tijdens het stukje loslaten, hebben wij het veel gehad over wat van haar is en wat niet. Daarbij heb ik het voorrecht gehad om haar de oplossingsrichtingen te mogen aanbieden. Zij is dan zelf leergierig en vastberaden genoeg om hierin stappen te kunnen maken.

Welke prestatie van Marjolein is jou het best bijgebleven?

Dit is na een sessie geweest waarin Marjolein en ik diep in zijn gegaan op de achterliggende reden van het waarom loslaten zo lastig was. Ik kreeg daar een inzicht in haar verleden waardoor zij, net als ieder ander, gevormd is. Ik vond het heel bijzonder om dit inzicht te mogen meekrijgen. Maar wat het voor mij echt mooi maakte was dat ze mij een korte periode later opbelde. Hetgeen wij hadden besproken en de oplossingen die ze daarom voelde had ze daadwerkelijk kunnen toepassen. Ik voelde haar blijheid en trots!

Wat waardeer je in haar?

Er zijn veel zaken die ik in Marjolein waardeer. Maar als ik er een aantal uit moet pakken dan begin ik met haar toegankelijkheid. Marjolein is zowel voor haar mensen, als de mensen binnen Primox altijd beschikbaar en behulpzaam. Haar positiviteit en de drive om er altijd iets moois van te maken waardeer ik ook enorm. Als laatste wil ik haar doorzettingsvermogen eruit lichten. Uiteindelijk is er nooit een probleem, maar komt er altijd een oplossing.

Wat was voor jou de reden om een voorstel voor een vast dienstverband te doen?

Voor mij is dit de automatische vervolgstap van een aantal factoren. Ten eerste de mooie samenwerking en de manier waarop we elkaar aanvoelen. Daarnaast de positieve terugkoppeling vanuit ABN AMRO op haar functioneren. Als laatste mijn geloof in haar brede inzetbaarheid, die ze ondertussen heeft bewezen. Want binnenkort start Marjolein bij International Card Services (ICS).

Pagina delen: