Dubbelinterview met nieuwe marketing specialist Daan en Julian

daan en julian primox

Daan Douven is onlangs toegevoegd aan het Primox team. Hij zal op detacheringsbasis werkzaamheden verrichten op het gebied van (online)marketing. Via Be. Young Communicatie, een bedrijf dat door studenten geleid wordt, kwamen we met Daan in contact. Wij zijn erg blij met zijn komst en willen hem nogmaals van harte welkom heten! We zijn heel benieuwd naar de beweegredenen van beiden, Daan en Julian, om met elkaar in zee te gaan.

Vragen voor Daan
Zou je jezelf even in het kort willen voorstellen?

Natuurlijk! Ongeveer 21 jaar geleden ben ik geboren in Arnhem en na wat omzwervingen woon ik nu in Zwolle. Ik doe dit jaar mijn afstudeeropdracht in hbo Communicatie en ik ontwikkel mij zoveel mogelijk in communicatie, marketing en storytelling. Je mag mij ’s nachts altijd wakker maken voor een goede commercial, een supersterk merk of een idee voor een nieuwe onderneming. Daarnaast drum ik erop los en volg ik ons aller Ajax.


Wat was je eerste gevoel bij Primox en hoe heb je je eerste werkdag ervaren?

Ik had in eerste instantie geen flauw idee wat Primox deed, maar gelukkig kwam daar tijdens mijn eerste werkdag meteen verandering in. Ik merkte meteen de drive van o.a. Julian en Koen om samen echt iets neer te zetten. Mijn ontvangst was super. Bij Primox krijg ik de ruimte om met nieuwe ideeën te komen en ze ook meteen uit te werken. Daar zijn we nu al mee bezig.


Hoe zie jij jouw toekomst binnen Primox?

Zoals ik net al zei, wil ik mijzelf heel graag ontwikkelen. Bij Primox krijg ik de ruimte om dat te doen. Daar ben ik heel blij mee. Het is een mooie uitdaging om deze organisatie naar een nieuw niveau te brengen. De open en constructieve werkomgeving gaat daar zeker bij helpen. Ik ga er keihard aan werken om Primox te zien groeien.


Wat hoop jij dat we met elkaar gaan bereiken?

Er ligt ‘marketing wise’ veel ruimte voor Primox. Het is mijn taak om die samen met Julian en Koen te benutten. Ik wil graag dat mensen in één oogopslag zien wat wij doen, waarom je onze partner of werknemer wil zijn en hoe je dat zo snel mogelijk wordt. Vanuit die basisprincipes bouwen we aan een herkenbare identiteit. Als we die tekstueel (tone of voice) en visueel (branding) neerzetten, dan creëren we de perfecte basis om te communiceren. Het merk Primox moet een duidelijk, toegankelijk en unieke uitstraling krijgen. Ik wil dat Primox op de beste manier met (potentiële) klanten en werknemers communiceert.


Wanneer is deze samenwerking voor jou geslaagd?

Als we allebei het gevoel hebben dat we het maximale uit onze samenwerking halen, maar ik wil niet alleen even een paar statistieken verbeteren. Het is veel belangrijker om duidelijk te communiceren en aan te sluiten op potentiële partners, klanten en werknemers. Je doelgroep begrijpen en dan snappen hoe jouw boodschap daar het beste op aansluit. Dat wil ik vanuit een goede communicatieve basis doen. Als dat staat en we altijd denken: ‘heeft iemand hier echt wat aan?’, dan ben ik tevreden. Marketing is zo menselijk mogelijk communiceren en cijfers gebruiken om dat nog beter te doen. Als we dat allemaal toepassen, dan zijn we heel erg goed bezig.

 

Vragen voor Julian
Wat was je eerste indruk van Daan?

Daan sloot aan bij ons 2de overleg met Be.Young Communicatie. Het viel mij direct op dat hij de juiste vragen wist te stellen. Daarnaast is hij niet bang aangelegd. Op een aantal aannames en vanzelfsprekendheden van onze kant kwam Daan in actie. Hij reageerde op een scherpe, maar prettige wijze en deelde hierin duidelijk zijn standpunten en gedachtegoed. Iets wat ik altijd kan waarderen. Daarnaast viel zijn eagerness direct op. Gevalletje jonge hond met een goed stel hersenen, altijd fijn!


Wat waren voor jou de redenen dat je Daan aan het team wilde toevoegen?

Deels heb ik dat hierboven al besproken. Daan heeft een bepaalde vorm van lef die ik waardeer. Niet die grote stoere gorilla die zichzelf op zijn borst staat te slaan, maar wel iemand die weet wat hij wil en kan. En als hij het nog niet kan, dan zorgt hij ervoor dat hij het zsm leert. Mooi ook om te merken dat Daan niet bang is voor de uitdaging. Als het uitdagend wordt staat hij juist op en ziet dit als een leermoment voor zichzelf. Een win-win situatie dus.


Welke uitdagingen zie je, op het gebied van marketing, voor Primox?

We zitten in een bijzondere tijd en ook nog eens in een bijzondere markt. Corona heeft ons laten zien dat afstand en tijd heel vergankelijk zijn. De uitdaging is nu dan ook om op andere manieren onder de aandacht te zijn en komen bij bestaande en nieuwe klanten. Maar natuurlijk ook in het vizier te blijven en komen bij mogelijke nieuwe medewerkers. Daarnaast heb je altijd een uitdaging doordat de concurrentie op de loer ligt. Genoeg redenen dus om onszelf en onze marketing uitingen te blijven vernieuwen en door ontwikkelen.


Wanneer is deze samenwerking voor jou geslaagd?

Als wij binnen de Contact Center Branche voor iedereen een bekende en gewaardeerde collega zijn. Daarnaast is voor mij van groot belang dat we elkaar scherp houden zonder dat we onze eigen waarden verliezen. Primox zal als bedrijf zijn kernwaarden vast houden, maar dit op een nog betere manier naar buiten moeten brengen. Een nieuwe, frisse wind zal hierbij van toegevoegde waarde zijn, daar ben ik van overtuigd!

Pagina delen: