Zo zorg je voor goede medewerkerstevredenheid

goede medewerkerstevredenheid

Inmiddels is het wel duidelijk dat medewerkerstevredenheid zorgt voor betere prestaties en een betere werksfeer. Onderzoeken hebben tenslotte al meermaals uitgewezen dat efficiëntie en productiviteit verbeteren als medewerkers tevreden en vooral betrokken zijn. Lees bijvoorbeeld het artikel van de heren van Corporate Rebels. Niet alleen dat, maar betrokken en enthousiaste medewerkers zorgen ook voor een betere sfeer waardoor het voor iedereen leuker wordt.

Maar hoe zorg je nu voor een hoge mate aan tevredenheid en betrokkenheid binnen je team? Zeker nu op afstand. En dan ook nog in een KCC waar werk veelal wordt bepaald door de klant en ruimte schaarser is. Hieronder beschrijven we alvast kort een aantal punten waar je aan kunt denken.

Eigenaarschap

Zorgen dat je medewerkers voelen dat ze eigenaarschap kunnen nemen en een actieve bijdrage hebben aan de ontwikkeling van het bedrijf. Dit zorgt voor ontzettend veel draagvlak en maakt dat ideeën beter worden gedragen.

Duidelijk doel

Daarnaast is het hebben van een duidelijk doel belangrijk om te komen tot de juiste betrokkenheid. Je kunt niet vechten voor iets waarvan niet duidelijk is waarvoor.

Ontwikkeling

Zorg dat je medewerkers zich kunnen blijven ontwikkelen en hier ook de ruimte voor krijgen.

Ontwikkeling zorgt er tenslotte voor dat werknemers zich gewaardeerd voelen en willen blijven.

Bovenstaande voorbeelden zijn slechts korte inzichten voor hoe je de medewerkerstevredenheid kunt vergroten. In de whitepaper werken we deze verder uit.

Vraag hier de whitepaper aan

Pagina delen: