Marjolein Cloostra

Marjolein Cloostra

Q&A

Hoe ben je in aanraking met de Contact Center Branche gekomen?

Ik ging, nadat ik als behandelend groepsleider in de kinderpsychiatrie en als manager in de kinderopvang had gewerkt, op mijn 30e de Fotovakschool doen. Ik zocht hierbij een baan die wel uitdagend genoeg was, maar waarbij ik na werk de deur dicht kon trekken en me op m’n studie kon focussen. Een vriend van me was Team Manager op het klantcontact center van ING bank en dacht dat dat wel wat voor mij was. Uit beleefdheid ben ik bij een collega van hem op gesprek gegaan (net als zoveel mensen dacht ik wat van call centers) en…. Het leek me leuk en passend bij wat ik zocht. Na mijn 1e jaar Fotovakschool gestopt en Team Manager geworden bij Postbank. Het klant contact-wereldje had me gegrepen!

Wat was je allereerste werkgever?

Mijn allereerste werkgever was de HEMA. Op de 1e dag dat ik legaal mocht werken (toen 15 jaar oud) verkocht ik taarten, koek en snoep. Ik deed dit op de zaterdagen, 6 uurtjes per week want eind van de middag ging ik altijd trainen (wedstrijd skiën). Achteraf grappig want ik houd enorm van koken, alles behalve zoet.

Wat vind je het leukst aan de Contact Center Branche?

Ik vind heel veel leuk aan mijn werkveld. Als teammanager heb ik oog voor en kan ik bijdragen aan het welzijn van de klant, de medewerker en het bedrijf. Het meetbare van deze branche vind ik erg prettig. Het is onvoorspelbaar; van grote storingen tot individuele cases die pijn in je buik doen en je wilt (en gaat) oplossen. Maar vooral; het gaat om contact.

Hoe ben je in contact gekomen met PRIMOX?

Ik kwam via via in contact met Julian, toen Primox net was begonnen. Onze kennismaking was op voorhand wat mij betreft in de categorie ‘nooit geschoten is altijd mis’, maar Julian heeft direct precies begrepen wat ik zocht en hoe ik toevoeg. 2 Weken later ging de telefoon (Julian) en de rest is bekend.

Wat heb jij in je huidige opdracht geleerd?

Rust. Afgelopen jaren heb ik gewerkt in de facilitaire contactcenter branche, waar alles wat je vandaag bedenkt eigenlijk gisteren uitgevoerd had moeten worden. Ik geniet er van dat ik nu echt tijd heb voor en met medewerkers en om processen te verbeteren, zodat de klant beter geholpen wordt.

Wat is jouw meerwaarde in deze opdracht?

Duidelijkheid/professionaliteit richting medewerkers en bedrijf, professionaliteit ihkv klantcontact management en passie voor klantcontact.

Wat doe je graag naast je werk?

Ik vind het leuk om te koken, ik lees veel, hou van fotograferen, ga regelmatig naar het filmhuis en ben graag met de mensen die het dichtst bij me staan. Daarnaast speel ik (met 3 accounts) het spel Clash of Clans (ooit ontworpen voor 10-jarige jongetjes).

Wat is je favoriete film?

Ik hou van verschillende soorten films (van thriller tot biografie). Mijn huidige favoriete serie is La Casa de Papel #ciaobellaciao

Wat is je favoriete muziek?

Ook hierin veel genres die ik mooi of leuk vind. Afhankelijk van mijn mood. Pop-rock (bijv Coldplay) heeft wel mijn voorkeur.

Wat is je favoriete eten?

Surinaams, Indonesisch en Italiaans. Binnen de Nederlandse keuken vind ik eigenlijk alleen de stamppotten lekker. Een gerecht wat ik echt enorm lekker vind zijn de spare ribs van Masterchef AU.

Wat wil je verder nog met ons delen?

Momenteel voel ik me onderdeel van 2 teams. Het MT van Client Group Contact binnen ABN AMRO. Daarnaast van ons Team Managers-team van Primox. Allemaal willen we klantcontact verbeteren, allemaal met onze eigen ervaringen, inzichten en capaciteiten. En het vele delen, brengen, maar ook vragen voelt enorm goed!