Teammanager

De perfecte Teammanager? Die zoeken we allemaal. Maar hoe ziet die er uit? En bestaat de perfecte Teammanager wel? Vanuit Primox geloven wij dat de perfecte Teammanager niet bestaat. De Teammanager die perfect bij uw bedrijf past bestaat echter wel!
Stelt u zichzelf de volgende vragen:

  • Wat levert het op voor de klant en uw bedrijf als de Teammanager die een 6 (of lager) scoort wordt vervangen voor een 9?
  • Als het team wat nu zonder Teammanager werkt een (tijdelijke) Teammanager krijgt, wat levert dit op voor de klant en uw bedrijf?

Bovenstaande vragen zijn slechts een aantal voorbeelden van de vele vragen die wij hebben. Zullen wij samen op onderzoek gaan?

De Teammanager binnen het Contact Center

De meerwaarde van de Teammanager ligt binnen het Contact Center in de coaching op verhoging van medewerker- en klanttevredenheid. De Teammanager moet zijn agents in beweging krijgen ten gunste van de klant. Hierbij moet hij denken aan:

  • De NPS/Klanttevredenheid
  • De afhandeltijd
  • De kwaliteit
  • De sfeer binnen het team
  • Enz enz

Bovenstaand is slechts een greep uit het takenpakket van de Teammanager. Binnen elk Contact center zal dit in detail anders zijn. Of een Teammanager excelleert is dan ook afhankelijk van zijn skills en de vraag van het Contact Center.

Verhoging medewerker- en klanttevredenheid

Een goede Teammanager zorgt voor een verhoging van de medewerker- en klanttevredenheid. Daar zijn we het allemaal over eens. Maar maakt elke Teammanager genoeg tijd om zijn mensen in beweging te krijgen? En kan hij zijn mensen op de juiste manier in beweging krijgen?Een goede Teammanager richt zich op de ontwikkeling van zijn agents, maar verliest de klant daarbij niet uit het oog. Want zonder tevreden klanten geen agents.

Weet de Teammanager de agents te triggeren en te boeien? Dan zal de agent tot het uiterste gaan om de juiste keuzes te maken voor de klant. Of hij hierbij meer kwaliteit, snelheid of efficiency moet leveren is afhankelijk van de agent, de klant en het bedrijf. Een goede Teammanager leert zijn mensen de juiste keuzes te maken, maar schroomt ook niet om bij te sturen waar nodig. Het geven van vertrouwen is daar een belangrijk onderdeel in.

Primox maakt de perfecte match tussen de Teammanager en het bedrijf

De cultuur en sfeer binnen elk bedrijf is anders. Daarnaast is het ene bedrijf op zoek is naar verhoging van de effectiviteit, de ander naar verhoging de kwaliteit en weer een ander naar verandering van de bedrijfscultuur. Juist door deze combinatie van factoren hebben wij niet één juiste Teammanager. Voor elke combinatie van situaties matchen wij de juiste Teammanager met het juiste bedrijf. Met altijd eenzelfde doel. Met behulp van de medewerker de Klanttevredenheid verhogen!

Pagina delen: