Martijn Steevensz

Consultant

Als onze medewerkers voor het eerst bij Primox binnenkomen, stellen we hen een aantal vragen. Zo leren wij en jij ze een beetje beter kennen.

Hi Martijn, welkom! Kun je ons wat meer vertellen over jezelf?

Ik ben 50 jaren oud en woon in het pittoreske Lierderholthuis met mijn vrouw en mijn twee dochters. Ik heb ook nog een zoon waar ik erg goed contact mee heb, maar hij woont bij zijn moeder in Pernis. In mijn vrije tijd ga ik graag het water op om te windsurfen of zeilen. Maar uiteraard doe ik ook graag leuke dingen met gezin of vrienden.

Hoe ben je in de wereld van klantcontact terechtgekomen?

Na mijn opleiding P&A ben ik terechtgekomen in de recruitment branche. Al vrij snel kreeg ik bij een facilitair contactcenter een baan aangeboden als recruiter. Het werd mij echter al snel duidelijk dat dit niet een baan was waar ik energie van kreeg en toen de kans zich voordeed, ben ik gestart als teamleider. En vanaf dat moment was ik besmet met het virus van contact centers. Ik heb dan ook veel functies vervult, zowel op interim basis als in vaste dienst.

Wat was je allereerste baan, wil je daar wat meer over vertellen?

Dat is heel lang geleden, bij een kippenslachterij. Maar als we het hebben over mijn eerste echte baan in de contactcenterbranche dan was dat als teamleider bij SNT. Daar heb ik echt mijn basis gelegd over dit vak en ook mijn registered coordinator certificering van COPC behaald. Omgaan met klanten, begrijpen hoe KPI’s werken en waarom ze allemaal verband houden met elkaar. Maar ook hoe een WFM-afdeling werkt en waar een customer journey uit bestaat.

Wat vind je het leukste aan werken in klantcontact?

Daar kan ik eigenlijk niet 1 antwoord op geven, dus dat doe ik dan ook niet. Ik vind de dynamiek fantastisch. Maar ook het directe verschil dat je kan maken in de klantbeleving. Daarnaast is het gaaf om alle ontwikkelingen mee te maken en constant te zoeken naar verbeteringen, iets dat met de vogelvlucht die ai maakt nu echt supersnel gaat. Tot slot vind ik het leuk om met veel verschillende soorten mensen te werken. En klantcontact is per uitstek de branche waar een zeer grote variëteit aan mensen werken in de meest brede zin van het woord.

Wat is nu écht kenmerkend voor jouw manier van werken?

Zorgen dat er plezier wordt gemaakt en het hele team hetzelfde doel heeft, namelijk de beste zijn!

Welke opdracht of baan uit het verleden heb je het meeste geleerd en wat neem je daarvan mee?

De COPC-certificering van het project Postbank bij SNT en de herstructurering die ik heb mogen doen binnen de klantcontactafdeling(en) van Infomedics. Dat slimmer werken altijd effectiever is dan harder werken.

Nu ben je natuurlijk hier. Hoe kwam je in contact met Primox?

In het verre verleden een keer gesolliciteerd via Primox. Helaas was de match er niet bij die vacature. Maar Primox, Julian in dit geval, is het enige bureau in de branche die ik ken die daadwerkelijk contact blijft houden. Dus toen ik een paar jaar later weer een nieuwe uitdaging zocht, heb ik contact opgenomen met Primox en ben ik gestart bij een opdracht voor ABN AMRO. Daar heb ik zelfs een vaste baan aan over gehouden. Maar ja, reorganisatie he, dus weer zoeken naar wat nieuws. En wederom heeft Primox een top match geregeld!

Nu een nieuwe opdracht bij CCV, tof! Kun je daar wat over vertellen en heb je er al nieuwe dingen geleerd?

CCV is een supergave organisatie. Er werken daar echt heel fijne collega’s met hart voor de zaak. Er gaat daar veel veranderen omdat ze onlangs zijn overgenomen. Dus andere manier van denken en sturen. Omdat ik van buiten kom en de nodige ervaring heb verwacht ik dat ik een goede bijdrage kan leveren om dit proces zo goed mogelijk te doorlopen. En nieuwe dingen leren doe je natuurlijk altijd bij een nieuwe opdracht of werkgever. In dit geval is het voor mij nieuw om in een organisatie te werken waar klantcontact niet de core business is. Dat vergt van mij weer een heel andere aanpak en blik op zaken.

Wat hoop je toe te voegen aan het team van CCV?

Een frisse blik op klant contact en veel ervaring in het verbeteren en efficiënter maken van de processen. Het op een COPC-manier kijken naar de afdeling zeg maar.

Gaaf! En wat doe je graag naast je werk?

Alles wat met watersport te maken heeft. Op dit moment ben ik samen met een maatje een zeiljachtje aan het opknappen, daar zit ook veel tijd in. Maar ook lekker koken en eten doe ik erg graag. Ohja en ik tennis 2 keer per week. En uiteraard volg ik mijn ploegje FC Groningen en ben ik helemaal idolaat van formule 1.

En verder? Favoriete film, serie, muziek, eten?

Pointbreak is de beste film ooit natuurlijk. En als het om series gaat, vind ik Suits te gek. Er is zoveel eten dat ik lekker vind, maar echt Indisch eten heeft mijn voorkeur. Qua muziek heb ik niet echt een voorkeur, zolang het maar geen schlager is.

Heb je nog grote plannen voor de toekomst, zoals een toffe reis of carrièrestap?

Ik niet, mijn vrouw heeft al genoeg grote plannen voor ons beide 😉.

Het laatste woord is aan jou, wil je nog iets met ons delen?

Een tip voor (bijna) iedereen, zowel privé als zakelijk: neem jezelf niet te serieus.

Thanks voor je tijd, Martijn! Leuk om je beter te leren kennen.