
Eén jaar na vernieuwde instroomtraining Pathé: 'meer kwaliteit en grip'

Een jaar geleden startten we samen met Pathé een traject dat zowel spannend als veelbelovend was. Hun vraag was helder: een instroomtraining die niet alleen sterk en praktisch is, maar vooral volledig door henzelf gedragen kan worden. In ons eerdere gesprek met Ronald Fokkens, Manager Customer Care bij Pathé, werd al duidelijk hoe belangrijk het voor Pathé was om de kwaliteit van hun gesprektechnieken structureel te verhogen én minder afhankelijk te worden van externe partijen.
Een jaar later blikken we terug op die samenwerking en hoe het er nu voor staat. Hoe heeft Pathé de vernieuwde aanpak ervaren, wat heeft het hen in de praktijk opgeleverd en in hoeverre staat er nu een duurzaam fundament waar zij zelfstandig op kunnen voortbouwen?
Daarover vertelt Ronald het volgende:
"Een jaar geleden stonden we voor een duidelijke uitdaging: onze instroomtraining voldeed nog niet volledig aan de kwaliteit die we nastreven, met name op het gebied van gesprektechnieken. Voor het trainen van gesprekstechnieken waren we afhankelijk van een externe partij. We zochten niet alleen naar een tijdelijke oplossing, maar naar iets dat duurzaam, schaalbaar en volledig van onszelf zou worden. Primox hielp ons precies dat te realiseren.
Onder het motto “Geef geen vis, maar een hengel en leer iemand zelf vissen” ontwikkelde Primox niet alleen een doordachte, praktijkgerichte training gesprektechnieken, maar trainde ook onze eigen trainers. Het doel was helder: zorgen dat wij zélf de expertise in huis krijgen om de training continu te verzorgen en verder te ontwikkelen.
Deze aanpak is geslaagd. Inmiddels is de gesprektechniekenmodule al ruim een jaar een vast onderdeel van onze instroomtraining. Sterker nog: we hebben in de tussentijd zelfs zelfstandig nieuwe trainers opgeleid. Onze klantenservice beschikt nu over een trainingsfundament én de deskundigheid om dit volledig zelfstandig te borgen.
Dankzij de samenwerking met Primox staat er niet alleen een sterke en effectieve gesprektechniekentraining, maar hebben we ook een duidelijke kwaliteitsmonitoring ingericht die naadloos aansluit op de leerdoelen uit de training.
Kortom: we leveren meer kwaliteit en hebben volledig zelf de grip op onze training."
Meer weten over deze samenwerking? Neem contact op met Julian van der Kieft via julian@primox.nl.
Download de white paper
Stuur ons dan een mailtje naar info@primox.nl.
Gerelateerde artikelen

Maatwerktraject bij gro-up: samen bouwen aan kwaliteit

Cursist Stephanie Nolte: 'Een stuk zelfverzekerder in leidinggeven en coachen'

Vrijwilligers Stichting Kinderfeest scherpen gesprekstechnieken aan
Inspiratie voor en van vakgenoten
Schrijf je in en ontvang elk kwartaal onze nieuwsbrief over klantcontact, werving & selectie en detachering met interessante inzichten van een externe co-host.