
Cursist Stephanie Nolte: 'Een stuk zelfverzekerder in leidinggeven en coachen'

Stephanie Nolte, werkzaam bij ABN AMRO, volgde onlangs de Basisopleiding Teammanagers bij Primox. In een interview vertelt ze over haar beweegredenen en ervaringen.
Leuk dat we je een aantal vragen mogen stellen Stephanie. Wat doe je en waar kom je vandaan?
Bij ABN AMRO ben ik drie jaar geleden begonnen als adviseur Dagelijkse Bankzaken. Ik miste al snel wat uitdaging en heb hierna ongeveer anderhalf jaar gewerkt bij Webcare, waar we als team alle socialmediakanalen van de bank beheerden. Momenteel werk ik sinds een aantal maanden als coach en trainer voor het klachtenteam van de bank. Mijn focus ligt vooral op de gesprekken die dit team voert met klanten die een klacht hebben ingediend. Ik help ze om die gesprekken op een professionele, zorgvuldige en empathische manier te voeren. Dat doe ik bijvoorbeeld door een-op-een coaching te doen en ook groepssessies waarin we met meerdere collega's gesprekken analyseren en van elkaar leren.
Hoe ben je op de basisopleiding Teammanager gekomen?
Via een collega bij Webcare ben ik bij deze opleiding terechtgekomen. Mijn collega kende iemand die dezelfde opleiding had gevolgd, en hij was inmiddels succesvol teamlead geworden van een team Dagelijkse Bankzaken. Ik zocht een opleiding die een totaalpakket biedt om teamlead te worden bij een contact center. Het werken met doelstellingen en KPI's vind ik leuk, maar ik wilde me hier graag verder in ontwikkelen. Op de website vond ik veel informatie over de inhoud van de opleiding, en die sloot perfect aan bij wat ik zocht.
Wat waren je verwachtingen vooraf en zijn ze uitgekomen?
Mijn verwachtingen waren hoog. Ik wist weinig over de technische kant van het leidinggeven van een contact center. Ik was best bang dat ik moeite zou hebben om mij goed te focussen op droge stof. Gelukkig maakte Martine dat heel makkelijk voor me: ze legde alles zo levendig uit en gebruikte ontzettend veel voorbeelden, waardoor het helemaal niet moeilijk was om mijn aandacht bij de inhoud te houden. Dankzij haar aanpak heb ik echt het gevoel dat ik alles uit deze opleiding heb gehaald wat er te leren viel.
Wat vond je het meest interessant?
Ik vond het heel interessant om te leren over de verschillende leiderschapsstijlen en wanneer je deze toepast, omdat ik dit direct toe kon passen in mijn werk en daar de impact van kon zien.
Pas je elementen uit de basisopleiding toe in je werk?
In mijn werk maak ik veel gebruik van verschillende leiderschapsstijlen, wat een handig hulpmiddel is voor mij. Omdat ik met een groot team werk, heeft iedereen behoefte aan een andere stijl. Daarnaast heb ik veel geleerd over gesprekstechnieken, en in mijn huidige functie komt de kennis over beïnvloedingsstijlen ook goed van pas.
Wat zijn de belangrijkste learnings die je meeneemt?
Ik sta dankzij de opleiding een stuk zelfverzekerder in mijn schoenen als het gaat om leidinggeven en coachen. Ik ken nu alle technische zaken, ben bewust van welke leiderschapsstijlen er zijn en ik heb geleerd om gesprekstechnieken toe te passen waarbij ik ook gebruik kan maken van beinvloedingsstijlen.
Welk cijfer geef je de training? En zou je ‘m aanraden aan beginnende Teammanagers of mensen die de overstap willen maken naar die functie?
Een 9,5! Ik zou de training zeker aanraden, want het is gewoon een totaalpakket.
Download de white paper
Stuur ons dan een mailtje naar info@primox.nl.
Gerelateerde artikelen

Vrijwilligers Stichting Kinderfeest scherpen gesprekstechnieken aan

Meet Martine, 5 vragen voor de nieuwe trainster van de Basisopleiding Teammanager

Op maat gemaakte training voor Pathé: ‘spannend, maar een verademing waar we zelf op verder kunnen bouwen’
Inspiratie voor en van vakgenoten
Schrijf je in en ontvang elk kwartaal onze nieuwsbrief over klantcontact, werving & selectie en detachering met interessante inzichten van een externe co-host.