Floor Ebbelaar over de basisopleiding Teammanager

25/2/2023
Daan Douven
Communicatiespecialist

De Basisopleiding voor Teammanagers zit er alweer een tijdje op. Hoogste tijd om één van de cursisten te vragen wat ze ervan heeft geleerd en hoe ze dat toepast. Om precies te zijn: Floor Ebbelaar. Zij vertelt ons hoe zij de basisopleiding ervaarde en wat dit voor haar en haar collega’s veranderde.

Hi Floor, leuk dat we je een aantal vragen mogen stellen! Misschien handig om eerst wat over jou te weten. Wat doe je eigenlijk en waar kom je vandaan?

Mijn naam is Floor, ik ben 26 jaar oud en woonachtig in Broek in Waterland. Twee jaar geleden heb ik mijn opleiding Leisure- and Eventsmanagement afgerond en ben daarna de Customer Service ingegaan.

Hoe ben je op de basisopleiding Teammanager gekomen?

Heel eerlijk: door goed LinkedIn speurwerk van mijn manager. Daar ben ik nog steeds ontzettend blij mee.

Wat was de reden dat jij je inschreef voor de opleiding?

Naast het leren van teammanager kwaliteiten vond ik het ook heel belangrijk om informatie over de klantenservicebranche in zijn totaliteit te ontdekken en de combinatie tussen deze twee. Dit was ook een van de onderdelen van de opleiding bij Primox, waardoor het mij ontzettend aansprak.

Wat waren je verwachtingen vooraf en zijn deze uitgekomen?

Eigenlijk ging ik heel erg ‘blanco’ de training in. Nieuwe theorieën leren en uitdagingen aangaan zijn voor mij altijd voldoende motivatie om ergens aan te beginnen. Daarnaast hoopte ik dat het een fijne en interactieve setting zou worden, waarin voorbeelden uit het werkveld werden gedeeld. Betreft het voorbeelden uit het werkveld delen, had Marjolein met haar ervaring veel situaties om de theorie nog meer te verduidelijken. Dat was echt ontzettend fijn.

Wat vind je van het hybride model waarin de training is opgebouwd?

Ontzettend fijn. Ik volgde de training samen met Martijn. Dat betekende dat we een ontzettend kleine groep waren. Hierdoor was er veel interactie tussen ons en Marjolein en konden we in sommige situaties echt een stuk dieper op de stof ingaan met voorbeelden die bij ons op de werkvloer waren ontstaan. Dat is met een te grote groep natuurlijk een stuk lastiger.

Wat is het meeste bij je blijven hangen?

Vooral het model rondom de verschillende fases waarin een collega zich kan bevinden, dat dit verschilt per werk gerelateerde taak en hoe je deze collega dan kan helpen of stimuleren om zichzelf te ontwikkelen. Met deze inzichten hoop ik dat ik mijn collega’s nog meer kan inspireren. Daarnaast vind ik het ook nog steeds ontzettend fijn dat ik de achtergrond van de klantenservice beetje bij beetje heb kunnen ontdekken en vond ik het heel interessant om te horen hoe Martijn en Marjolein over situaties nadachten.

Pas je elementen uit de basisopleiding toe in je werk? Welke?

Zeker. Vooral omtrent coaching kijk ik heel erg naar het model met de verschillende fases en hoe ik een collega het beste kan ondersteunen/stimuleren. Daarnaast is alle informatie die tijdens de trainingen is besproken ook met ons gedeeld. Hierdoor kan ik de theorie altijd teruglezen, weer nieuwe inspiratie opdoen en denken aan de voorbeelden die Marjolein tijdens de trainingen deelde.

Wat krijg je terug van je medewerkers?

De collega’s zijn vooral trots dat ik mij blijf ontwikkelen om iedereen uiteindelijk zo goed mogelijk te ondersteunen en te coachen zodat we het werk gezamenlijk nog leuker maken dan dat het al is.

We zijn benieuwd naar welk cijfer je de basisopleiding geeft. En zou je ‘m aanraden aan beginnende Teammanagers of mensen die de overstap willen maken naar die functie?

De opleiding geef ik zeker een 8,5 en zou ik absoluut aanraden! De fijne sfeer, de extra achtergrondinformatie, de ervaring van Marjolein (in mijn geval) en de mogelijkheid tot interactie. Genoeg factoren om de training absoluut aan te raden.

Heb je nog vragen voor ons of is er iets wat je nog wilt delen?

Ik wil jullie vooral erg bedanken dat ik deel heb mogen nemen aan de ontzettend leuke en leerzame training.

Jij bedankt voor je tijd en woorden, Floor!

No items found.

Download de white paper

In deze white paper gaan we door op het onderwerp van dit artikel. Vul je gegevens in, klik op versturen en download direct de white paper: 'Floor Ebbelaar over de basisopleiding Teammanager'.

Er ging iets mis bij het versturen. Lukt het bij de tweede keer nog niet?
Stuur ons dan een mailtje naar info@primox.nl.

Gerelateerde artikelen

'Zou andere ZZP'ers een soortgelijk traject aanbevelen' - interview Paul van Braam

Case
Testimonial
Binnen een maand na onze post over ZZP'ers op LinkedIn was het raak: ZZP'er Paul van Braam kwam in contact met onze Koen. De rest is geschiedenis...

Maarten de Haan over plaatsing bij Donation Company: ''All at once and twice as fast"

Interview
Werving & Selectie
Waar verjaardagen allemaal goed voor zijn; razendsnel een mooie plaatsing voor Maarten de Haan bij Donation Company. Lees hier het hele verhaal.

Maaike Stiekema, HR-directeur bij Global Talk: 'We zochten de partij die de vertaalslag maakt tussen organisatiesensitiviteit, expertise én de juiste klik.'

Interview
Case
Werving & Selectie
Voor één organisatie twee zoekopdrachten tegelijk voor heel verschillende managersrollen, dat gebeurt niet vaak. Toch lukte het ons bij Global Talk.
Nieuwsbrief

Kennis is macht, toch?

Schrijf je in en ontvang elk kwartaal onze nieuwsbrief over klantcontact, werving & selectie en detachering met interessante inzichten en een externe co-host.

Gelukt, je hebt je ingeschreven voor de nieuwsbrief van Primox!
Er ging iets mis. Blijft het misgaan? Stuur een mailtje naar info@primox.nl. Dan schrijven wij je in.
Koen van Primox
Reageert zo snel mogelijk
Koen van Primox
Hi! Kan ik je ergens mee helpen?
Stuur Whatsapp bericht