
Jeremy Snoeren over Basisopleiding Teammanagers: ‘je leert in korte tijd écht de kneepjes van het vak’

Jeremy Snoeren nam in 2024 deel aan de Basisopleiding Teammanagers van Primox. In dit artikel deelt hij zijn ervaringen met je.
In september 2022 wandelde ik binnen bij mijn huidige werkgever, CZ. Niet wetende dat ik ruim tweeënhalf jaar later doorgegroeid zou zijn van klantadviseur naar leidinggevende. Gedurende de periode dat ik er werk, maakte ik mij de kennis en kunde binnen no-time eigen en ontwikkelde ik me snel. Ik krijg energie van het behalen van KPI’s en sparren met de planners en WFM. Ondanks dat de functie mij op het lijf geschreven stond, miste ik iets: theorie en inhoud van de leidinggevende functie.
Ik ging op zoek naar een passende training. Al snel kwam ik erachter dat ik intern alleen “losse” trainingen kon volgen. Het omvatte niet mijn leerdoelen. De Basisopleiding Teammanagers van Primox bood dat wel aan! Een toegankelijke en uitgebreide training om de kneepjes van het vak te leren.
De basisopleiding heeft mij tijdens de training ontzettend veel praktische handvatten gegeven om mezelf te verbeteren in mijn functie. De leerdoelen zijn concreet, de trainster is duidelijk, praktijkgericht en legt alles heel fijn uit. Of je al bekend bent met de theorie of niet, je weet hoe ‘het’ zit na elke les door Marjolein Cloostra.
Voordat ik aan de training deelnam was mijn doel om meer te weten te komen over de “ins en outs” van de theorie rondom leidinggeven. Dat is gelukt! Mijn verwachtingen zijn compleet uitgekomen. Elke sessie behandelden we andere onderdelen. Omdat de theorie zo praktisch uitgelegd werd, kon ik die ook daadwerkelijk gelijk in de praktijk brengen. Een goed voorbeeld hiervan is hoe je om gaat met weerstand in een gesprek.
De manier van lesgeven was prettig. Er is voldoende ruimte voor eigen inbreng. Het tempo is precies goed. Ik zou de training een 9 geven. Dit heeft niet alleen te maken met de manier van lesgeven en aanpak van de trainster, maar ook omdat de theorie precies aansloot bij een leidinggevende in een klantcontactcenter.
Ik zou de basisopleiding zeker aanraden aan beginnende teammanagers of mensen die de overstap willen maken naar die functie. Je leert in korte tijd écht de kneepjes van het vak. Hoe je omgaat met bepaalde gesprekken. Wat het inhoudt om jezelf bezig te houden met de dagsturing. En wat de vaktermen betekenen die worden gebruikt bij WFM en ga zo maar door.
Sta jij ook aan het begin van je leidinggevende carrière binnen klantcontact? Dan zeg ik, schrijf je snel in!
In april start de volgende Basisopleiding Teammanagers. Er is nog plek! Vind meer informatie en/of meld je aan op deze pagina.
Download de white paper
Stuur ons dan een mailtje naar info@primox.nl.
Gerelateerde artikelen

Cursist Stephanie Nolte: 'Een stuk zelfverzekerder in leidinggeven en coachen'

Slim, succesvol en snel werven: de best practices

Waarom je Werving en Selectie moet uitbesteden
Inspiratie voor en van vakgenoten
Schrijf je in en ontvang elk kwartaal onze nieuwsbrief over klantcontact, werving & selectie en detachering met interessante inzichten van een externe co-host.