Basisopleiding Teammanagers

Voor Teammanagers
Sta je aan het begin van het pad als Teammanager Klant Contact? Dan is de basisopleiding goud waard. In deze training leer je de theorie, vaardigheden en ideale praktijkvoorbeelden.
Trainer
Marjolein Cloostra
Opleidingsuren
46
uur
Capaciteit
8
deelnemers
Datum
In overleg

De Basisopleiding Teammanager past bij ieder bedrijf dat nieuwe Teammanagers de beginselen van Klant Contact wil bijbrengen. Het is daarnaast een perfecte opleiding voor mensen die willen bewegen naar de functie van Teammanager. De deelnemer kan zich met deze opleiding verder ontwikkelen op het gebied van Klant Contact Management en leert beter inspringen op operationele vraagstukken. De docenten en gastdocenten zijn allen expert in hun vakgebied en hebben jarenlange ervaring. Ook hebben zij ruime ervaring in trainingen geven en het opleiden en coachen van medewerkers.

Investering van de kandidaten

- Zes opleidingsdagen met 24 contacturen​
- Gemiddelde huiswerklast is 22 uur​
- Totale investering van 46 uur per kandidaat​

Inhoud Basisopleiding Teammanager

De opleiding draagt bij aan het bijbrengen van de kennis en vaardigheden rondom Klant Contact Management en aan het uitbreiden van de volgende competenties:

- Analytisch
- Beluisteren
- Flexibel
- Leiderschap tonen
- Overtuigen
- Communicatievaardigheden
- Gesprekstechnieken

Kenmerken van opleiding

- Zes dagdelen praktijkgerichte opleiding​
- Open inschrijving ​
- Minimaal 3 en maximaal 8 deelnemers  ​
- Deze training kan zowel online als op locatie (kantoor Primox in Apeldoorn) gegeven worden.

Wat je weet en kan na de opleiding

- De deelnemer kent de belangrijkste besturingsmodellen die binnen het Klant Contact worden gebruikt, kent het belang van data, weet rapportages te lezen en analyseren en kent de meest voorkomende KPI’s.
- De deelnemer kent verschillende stijlen van leidinggeven, heeft inzicht in veranderprocessen en weet medewerkers te motiveren.
- De deelnemer kent de basisprincipes van communicatie, de basisgesprekstructuur, de verschillende gespreksvaardigheden en kan een coachgesprek voeren.
- De deelnemer kent de achtergrond van WFM, kent in basis de processen binnen de WFM cyclus, kent de belangrijkste KPI’s en terminologie, weet de samenwerking met WFM afdelingen vorm te geven en weet hoe adviseurs te coachen op dit gebied.
- De deelnemer kent de verschillende beïnvloedingsstijlen, weet verschillende vormen van intervisie te begeleiden en weet sollicitatie- en slecht nieuws gesprekken te voeren.
- De deelnemer kent de verschillende soorten ziekteverzuim, is inhoudelijk op de hoogte van de Wet Poortwachter, kan acteren vanuit verzuimmanagement en weet verzuimgesprekken te voeren.

Overzicht totale programma

Dagdeel 1: Besturing van het Klant Contact

- ITO
- Lean Six Sigma
- COPC
- Data Rapportages
- KPI’s en terminologie

Dagdeel 2: Leiderschap en leiderschapsstijlen

- Zeven eigenschappen van effectief leiderschap
- Situationeel leiderschap
- Willen-weten-kunnen
- Coachingstechnieken
- Veranderprocessen
- Omgaan met weerstand
- Motiveren van medewerkers

Dagdeel 3: Communicatie en gesprekstechnieken deel 1

- Communicatie
- Aansluiten op de ander
- Gespreksstructuur
- Gespreksvaardigheden
- Feedback geven
- Coachgesprek

Dagdeel 4: WFM voor Teammanagers

- Achtergrond WFM
- WFM processen
- KPI’s en terminologie
- Samenwerking met WFM
- Coaching en sturing

Dagdeel 5: Gesprekstechnieken deel 2

- Beïnvloedingsstijlen
- Intervisie
- Sollicitatiegesprekken
- Slecht-nieuws-gesprekken

Dagdeel 6: Verzuim

- Soorten verzuim
- Soorten ziekteverzuim
- Wet Poortwachter
- Verzuimmanagement
- Verzuimgesprekken

Geïnteresseerd? Schrijf je (collega's en jij) in voor de Basisopleiding via het formulier hieronder!

Schrijf je in voor de Basisopleiding

Is de Basisopleiding Teammanagers iets voor jou en/of je collega's? Laat de nodige gegevens achter, want samen brengen we Klant Contact naar een hoger niveau.

Bedankt! We hebben je inschrijving ontvangen en nemen z.s.m. contact op.
Er ging iets mis bij het versturen. Controleer of je alle velden heb ingevuld. Lukt het niet? Neem dan contact op en stuur ons een mailtje naar Julian of naar Koen. Zij helpen je verder!

Relevante artikelen

Floor Ebbelaar over de basisopleiding Teammanager

Training
Testimonial
Interview
Floor Ebbelaar vertelt ons hoe zij de basisopleiding ervaarde en wat dit voor haar en haar collega’s veranderde.

Zo ervaarden Kay en Thari de basisopleiding voor Teammanagers

Case
Training
Testimonial
We zijn natuurlijk heel benieuwd naar de ervaringen van de deelnemers. Daarom stelden we twee deelnemers, Thari en Kay, een aantal vragen.

Cursist Linda over Basisopleiding Teammanager

Artikel
Training
Momenteel is er weer een basisopleiding voor Teammanagers in volle gang. Tijd voor een kleine update en een inkijkje in de training.

Bekijk de andere trainingen

Het Goede Gesprek

Sprinttraining WFM

Quick Scan: Klant Contact Management

Sprinttraining Operationeel Management