Basisopleiding Teammanagers

Voor Teammanagers
Sta je aan het begin van het pad als Teammanager klantcontact? Dan is de basisopleiding goud waard. In deze training leer je de theorie, vaardigheden en ideale praktijkvoorbeelden.
Trainer
Martine Wouters-Dijns
Opleidingsuren
46
uur
Capaciteit
8
deelnemers
Datum
In overleg

De Basisopleiding Teammanager past bij ieder bedrijf dat startende Teammanagers de beginselen van leiding geven wil bijbrengen. En managers die willen zich bekwamen in het leidinggeven binnen klantcontact. Het is daarnaast een perfecte opleiding voor mensen die willen bewegen naar de functie van Teammanager.

De deelnemer kan zich met deze opleiding verder ontwikkelen op het gebied van Klant Contact Management en leert beter inspringen op operationele vraagstukken. De docenten zijn expert in hun vakgebied en hebben zowel jarenlange ervaring op de vloer, als ervaring in trainingen geven en het opleiden en coachen van medewerkers.

Praktische informatie

• Looptijd van 12 weken
• 6 opleidingsdagen, 24 contacturen en 22,5 uur huiswerk
• Inclusief certificaat van voltooiing
• Minimaal 3 tot maximaal 8 deelnemers 
• Training op kantoor bij Primox in Apeldoorn, goed bereikbaar en moderne faciliteiten
• Ook mogelijk op locatie bij opdrachtgever en/of op maat

Dagdeel 1: Besturing van het contact center

• ITO
• Lean Six Sigma
• COPC
• Data Rapportages
• KPI’s en terminologie

Dit dagdeel draagt net als de andere dagdelen bij aan de kennis en vaardigheden rondom klantcontact en richt zich op het uitbreiden van de competentie 'analytisch vermogen'. De les heeft het volgende leerdoel:

"De deelnemer kent de belangrijkste besturingsmodellen die binnen het Klant Contact worden gebruikt, kent het belang van data, weet rapportages te lezen en analyseren en kent de meest voorkomende KPI’s."

Dagdeel 2: Leiderschap en leiderschapsstijlen

• Zeven eigenschappen van effectief leiderschap
• Situationeel leiderschap
• Willen-weten-kunnen
• Coachingstechnieken
• Veranderprocessen
• Omgaan met weerstand
• Motiveren van medewerkers

Dit dagdeel richt zich op het uitbreiden van de competentie 'leiderschap tonen' en 'overtuigingsvermogen' en heeft het volgende leerdoel:

"De deelnemer kent verschillende stijlen van leidinggeven, heeft inzicht in veranderprocessen en weet medewerkers te motiveren."

Dagdeel 3: Communicatie en gesprekstechnieken 1

• Communicatie
• Aansluiten op de ander
• Gespreksstructuur
• Gespreksvaardigheden
• Feedback geven
• Coachgesprek

Dit dagdeel richt zich op het uitbreiden van de competentie 'gesprekstechnieken' en heeft het volgende leerdoel:

"De deelnemer kent de basisprincipes van communicatie, de basisgesprekstructuur, de verschillende gespreksvaardigheden en kan een coachgesprek voeren."

Dagdeel 4: WFM voor Teammanagers

• Achtergrond WFM
• WFM processen
• KPI’s en terminologie
• Samenwerking met WFM
• Coaching en sturing

Dit dagdeel richt zich op het uitbreiden van de competentie 'overtuigend vermogen' en heeft het volgende leerdoel:

"De deelnemer kent de achtergrond van WFM, kent in basis de processen binnen de WFM-cyclus, kent de belangrijkste KPI’s en terminologie, weet de samenwerking met WFM-afdelingen vorm te geven en weet hoe adviseurs te coachen op dit gebied."

Dagdeel 5: Gesprekstechnieken 2

• Beïnvloedingsstijlen
• Intervisie
• Sollicitatiegesprekken
• Slecht-nieuws-gesprekken

Dit dagdeel richt zich op het uitbreiden van de competentie 'gesprekstechnieken' en heeft het volgende leerdoel:

"De deelnemer kent de verschillende beïnvloedingsstijlen, weet verschillende vormen van intervisie te begeleiden en weet sollicitatie- en slechtnieuwsgesprekken te voeren."

Dagdeel 6: Verzuim

• Soorten verzuim
• Soorten ziekteverzuim
• Wet Poortwachter
• Verzuimmanagement
• Verzuimgesprekken

Dit dagdeel richt zich op het uitbreiden van de competentie 'communicatievaardigheden' en heeft het volgende leerdoel:

"De deelnemer kent de verschillende soorten ziekteverzuim, is inhoudelijk op de hoogte van de Wet Poortwachter, kan acteren vanuit verzuimmanagement en weet verzuimgesprekken te voeren."

Geïnteresseerd?
Schrijf jezelf en/of collega's in via het formulier hieronder. Wij nemen contact met je op voor meer informatie en het vervolg.

Schrijf je in voor de Basisopleiding Teammanagers

Is de Basisopleiding Teammanagers iets voor jou en/of je collega's? Laat de nodige gegevens achter, dan brengen we je skills en/of je team samen naar een hoger niveau.

Bedankt! We hebben je inschrijving ontvangen en nemen z.s.m. contact op.
Er ging iets mis bij het versturen. Controleer of je alle velden heb ingevuld. Lukt het niet? Neem dan contact op en stuur ons een mailtje naar Julian of naar Koen. Zij helpen je verder!

Relevante artikelen

Meet Martine: 5 vragen voor onze nieuwe trainster

Training
Consultant én trainer: Martine combineert het beste van beide werelden. Hoe pakt ze dat aan? En wat kunnen cursisten van haar verwachten?

Cursist Stephanie Nolte: 'Een stuk zelfverzekerder in leidinggeven en coachen'

Training
Stephanie Nolte, werkzaam bij ABN AMRO, volgde de Basisopleiding Teammanagers. In een interview vertelt ze over haar ervaringen.

Cursist Linda over Basisopleiding Teammanager

Training
Momenteel is er weer een basisopleiding voor Teammanagers in volle gang. Tijd voor een kleine update en een inkijkje in de training.

Bekijk de andere trainingen

Het Goede Gesprek

Sprinttraining WFM

Quick Scan: Klant Contact Management

Sprinttraining Operationeel Management